Wednesday, May 9, 2012

From here to there

A good few months ago I made a few blueish beads from polymer clay without any project idea. They sat in the box after that. I loved them but I can't came up any jewelery projects where I can use them.
After a log time browsing session I came across this Shamballa bracelet project  on Toocutebeads.com. Thanks for that! And voila my new blue shamballa bracelet was born.

I used gray silk cord and GS Hypo Cement for glue/fix the end of the cord. But it was not enough I already lost 1 knot in the moving part. It just slipped (I know, I know because the silk cord is very slippery). Fixed it with more glue and we are happy again :).


Jó pár hónappal ezelőtt alkottam pár kék gyöngyöt süthető gyurmából. Akkor nem volt ötletem rá hogyan használhatnám, így csak egy dobozban csücsültek jó darabig.
Egy kitartó, alapos internet bogarászás után találkoztam egy nagyon jó és egyszerű Shamballa karkötő leírással (linket megtaláljátok feljebb). Ez alapján megszületett a kék Shamballa karkötőm.
Szürke selyem zsinórt használtam és GS Hypo Cement ragasztót az utolsó csomó rögzítésére. Sajnos ez nem volt elég. Az elmúlt napokban elvesztettem egy csomót a mozgó részből mert egyszerűen szétcsúszott (tudom, tudom a selyem zsinór nagyon csúszós). Azóta kapott még egy kis ragasztó és most újra boldogok vagyunk :).

No comments:

Post a Comment